Ditt pris uppdateras, var god vänta....

Tänk på detta

Ofta kan vi klara av ärendet direkt på telefon, annars får du en anmälan för just din skada. Fyll i den så gott du kan. Ju mer information vi får, desto snabbare kan vi hantera ditt ärende. Inköpskvitton, fakturor, förseningsintyg och kostnadsförslag vid reparation är exempel på underlag som kan vara bra att ha till hands. Om du skickar in din skadeanmälan per post, så hör vi av oss när vi har tagit emot den.

Uppgifter 

Om anmälan gäller skadade, förlorade eller stulna saker behöver vi veta ålder och dagens inköpspris för likvärdig egendom. Gäller det en bilskada behöver vi namn och telefonnummer till verkstad, motpart eller vittne. 

När det som inte får hända ändå händer …

Vi tar hand om dig om det otänkbara faktiskt händer. Om huset brinner ner, eller om du drabbas av en annan skada som gör att familjen inte kan bo kvar.

- Upp till 50 000 kr i direkt ersättning, för att klara vardagen. Pengarna betalar vi vanligtvis ut inom 6 timmar från att du anmält skadan till oss!
- Personlig hjälp dygnet runt.
- Vi samarbetar med räddningstjänsten för att direkt begränsa skadorna på hemmet och sakerna.
- Vi tar fram en plan tillsammans med dig för hur skadan ska ersättas. Kan du inte vänta på att vi bygger upp huset? Hade du ändå tänkt flytta? Vill du bygga huset med ett mindre garage och två extra rum, eller vice versa? Inga problem – tillsammans hittar vi en bra lösning!

Vi hoppas att du är nöjd

Det viktigaste med din försäkring är att du får rätt hjälp om en skada sker. Självklart gör vi vårt bästa för att du ska känna dig nöjd. Om du har förslag på hur vi kan bli ännu bättre så är du välkommen att höra av dig.